DOPLŇKOVÉ ČINNOSTI – ZAJIŠŤUJÍ UČITELKY MŠ
- Projekt „Se sokolem do života“ – se zaměřuje na nejmladší generaci – na předškoláky. U této věkové kategorie je důležité, aby si děti osvojily základy pohybových dovedností a mohly je později rozvíjet a zdokonalovat. Rozvoj pohybové gramotnosti patří mezi tyto základní pilíře stejně jako rozvoj řeči, myšlení či poznání.
- Program „HÝBEME SE PRO ZDRAVÍ“ – rozvoj pohybových dovedností podpořen pravidelným navštěvováním tělocvičny každý pátek
- Projekt „PŘEDŠKOLÁK“ – soubor úkolů na zrakové a sluchové vnímání, grafomotoriku, matematické představy, na rozvoj řeči, prostorovou představivost a na analyticko-syntetickou činnost – všechny činnosti s tím spojené budou směřovány k celkové připravenosti dětí na vstup do ZŠ
- Projekt „TVOŘÍNEK“ – rozvoj kreativity dětí, rozvoj grafomotoriky, jemné motoriky, seznámení s různými výtvarnými technikami, využívání různých materiálů při pracovních činnostech, mj. práce s keramikou
- Program logopedické péče – MŠ neprovádí samotnou nápravu řeči, dopomáhá a koordinuje, všechny učitelky jsou logopedické asistentky a každý den v rámci komunitního kruhu zajišťují řečovou prevenci v podobě logopedických a jazykových chvilek
- Program „ANGLIČTINA HROU“ – prolíná spontánně všemi činnostmi v MŠ. Každé dítě má možnost volby, zda se chce či nechce zapojit. Výuka probíhá v prostoru herny na koberci, nikoli u stolečků ve třídě. Veškeré aktivity vychází ze zájmů a potřeb dětí s využitím metody prožitkového učení. Kreativním přístupem pedagoga probíhá výuka ve spojení s hudbou, pohybem, říkadlem, výtvarným projevem a jednoduchou dramatizací (monolog, dialog)
- Projekt „BEZPEČNÁ ŠKOLKA S PRAVIDLY“ – preventivní program zaměřený na děti v provozu, děti a zdravý a protidrogová prevence – pohybové, námětové hry, modelové situace v reálném prostředí v MŠ, okolí školky a bydliště
- Pravidelné divadelní představení v MŠ – minimálně 1x měsíčně